[HIDE]
Selamun Aleyküm arkadaşlar.
Bugün yeni başlayanlar için veya item eklemenin mantığını kavramanız için detaylı bir anlatım yapacağım.
1.) Öncelikle eklemek istediğiniz itemi belirleyin skillsiz olanları ( silah, armor, takı, stone vb)
2.) İşlem yapılacak tablolar sırasıyla _RefObjCommon ve _RefObjItem ...
Örneğin; Databaseniz de 16 degreye kadar itemler var. Ve siz de 140 cap 16 degre yapıcaksınız ama stoneler yok.
(Ekleme Yöntemine geçiyoruz hemen)
Adım 1) itemdata_1000.txt dosyamızı çıkarıp açıyoruz.
Adım 2) Dosyamızı açtıktan sonra Ctrl+F kombinasyonu ile aramayı açıp ITEM_ETC_ARCHEMY_MAGICSTONE_STR yazıyoruz. (Genelde 6679. satırda çıkar.)
Adım 3) Bulduğumuz kodun ID'si 6679 olarak varsayıyorum. _RefObjCommon da 6679 olarak belirtilen itemin ID sini buluyoruz ve o satırı kopyalayıp metin belgesine yapıştırıyoruz.
Adım 4) _RefObjCommon da bulduğumuz satırın en sağına kaydırarak Link ID sini buluyoruz.
Adım5) Bulduğumuz ID 4630 olarak varsayıyorum. Ve _RefObjItem tablosundan 4630 sayılı satırı bulup kopyalayıp yine metin belgemize yapıştırıyoruz.
Gelelim istediğimiz degreyi elde etmek için yapılacak değişikliklere
_RefObjCommon Kısmı:::::
1) _RefObjCommon tablosuna yeni bir item verisi girmek için yeni bir ID ve en sondaki Link Belirliyoruz.
2) CodeName128 kısmında kopyaladığımız kodda ITEM_ETC_ARCHEMY_MAGICSTONE_STR_01 yazar. Sondaki 01 i silip istediğimiz degreyi yazıyoruz.
3) İstediğimiz degreyi aynı şekilde NameStrID128 kolonuna ve DescStrID128 Kolonuna yazıyoruz.
_RefObjItem Kısmı:::::::::::::::
1) ItemClass stununa yine istediğimiz degreyi yazıyoruz sadece RAKAM olarak.
2) Sağa kaydırarak Param1 Kolonunu bulup yine istediğiniz degreyi yazıyorsunuz.
3)_RefObjCommonda belirlediğiniz Link sayısını _RefObjItem ID olarak belirliyorsunuz. ( Unutmayın yeni ID ve Link verilecek çakışma olmaması için.)
Daha sonra patch atın eklenmiş olacaklardır.
Not 1: ( Bu anlatımda geçen kodlar 1 degre stone olduğu için degre kısmında 1 yazar üşenmeden kullanılacak iteme göre istediğiniz degreyi yazabilirsiniz.)
Not 2: ( Bu kavramda anlatılmak istenilen yapmak istediğiniz şey buysa eğer temiz bir yöntemidir. Gerisi size kalmış başka bir db den set çekebilir clientten görünümler alabilirsiniz.
Var olan bir petin eşyanın görüntüsünü değiştirebilirsiniz sadece kodu şnceleyip elinizdeki dosyaya göre yolları izleyin tamamen mantığınıza kalmıştır.)
Not3: (Stonedeki paramlar sıkıntı değil. Ayar çekilmediyse paramlara itemin degresine göre basıyor max 8 dir ve denenip test edilmiştir.)
Selamun Aleyküm arkadaşlar.
Bugün yeni başlayanlar için veya item eklemenin mantığını kavramanız için detaylı bir anlatım yapacağım.
1.) Öncelikle eklemek istediğiniz itemi belirleyin skillsiz olanları ( silah, armor, takı, stone vb)
2.) İşlem yapılacak tablolar sırasıyla _RefObjCommon ve _RefObjItem ...
Örneğin; Databaseniz de 16 degreye kadar itemler var. Ve siz de 140 cap 16 degre yapıcaksınız ama stoneler yok.
(Ekleme Yöntemine geçiyoruz hemen)
Adım 1) itemdata_1000.txt dosyamızı çıkarıp açıyoruz.
Adım 2) Dosyamızı açtıktan sonra Ctrl+F kombinasyonu ile aramayı açıp ITEM_ETC_ARCHEMY_MAGICSTONE_STR yazıyoruz. (Genelde 6679. satırda çıkar.)
Adım 3) Bulduğumuz kodun ID'si 6679 olarak varsayıyorum. _RefObjCommon da 6679 olarak belirtilen itemin ID sini buluyoruz ve o satırı kopyalayıp metin belgesine yapıştırıyoruz.
Adım 4) _RefObjCommon da bulduğumuz satırın en sağına kaydırarak Link ID sini buluyoruz.
Adım5) Bulduğumuz ID 4630 olarak varsayıyorum. Ve _RefObjItem tablosundan 4630 sayılı satırı bulup kopyalayıp yine metin belgemize yapıştırıyoruz.
Gelelim istediğimiz degreyi elde etmek için yapılacak değişikliklere
_RefObjCommon Kısmı:::::
1) _RefObjCommon tablosuna yeni bir item verisi girmek için yeni bir ID ve en sondaki Link Belirliyoruz.
2) CodeName128 kısmında kopyaladığımız kodda ITEM_ETC_ARCHEMY_MAGICSTONE_STR_01 yazar. Sondaki 01 i silip istediğimiz degreyi yazıyoruz.
3) İstediğimiz degreyi aynı şekilde NameStrID128 kolonuna ve DescStrID128 Kolonuna yazıyoruz.
_RefObjItem Kısmı:::::::::::::::
1) ItemClass stununa yine istediğimiz degreyi yazıyoruz sadece RAKAM olarak.
2) Sağa kaydırarak Param1 Kolonunu bulup yine istediğiniz degreyi yazıyorsunuz.
3)_RefObjCommonda belirlediğiniz Link sayısını _RefObjItem ID olarak belirliyorsunuz. ( Unutmayın yeni ID ve Link verilecek çakışma olmaması için.)
Daha sonra patch atın eklenmiş olacaklardır.
Not 1: ( Bu anlatımda geçen kodlar 1 degre stone olduğu için degre kısmında 1 yazar üşenmeden kullanılacak iteme göre istediğiniz degreyi yazabilirsiniz.)
Not 2: ( Bu kavramda anlatılmak istenilen yapmak istediğiniz şey buysa eğer temiz bir yöntemidir. Gerisi size kalmış başka bir db den set çekebilir clientten görünümler alabilirsiniz.
Var olan bir petin eşyanın görüntüsünü değiştirebilirsiniz sadece kodu şnceleyip elinizdeki dosyaya göre yolları izleyin tamamen mantığınıza kalmıştır.)
Not3: (Stonedeki paramlar sıkıntı değil. Ayar çekilmediyse paramlara itemin degresine göre basıyor max 8 dir ve denenip test edilmiştir.)
[/HIDE]